کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز

قیمت اصلی 198,000 تومان بود.قیمت فعلی 53,000 تومان است.

موجود

کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز

ویژگی‌های کتاب:

  • موضوع: کتاب های تاریخی
  • نویسنده: سعید نفیسی
  • ناشر: شاهدخت پاییز
  • نوع جلد: شومیز
  • قطع: رقعی

جهت خرید بیشتر از تعداد موجودی سایت پیام دهید

ارسال فوری به تمام نقاط کشور

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

ارسال رایگان سفارشات

بالای 350 هزار تومان

درباره نویسنده

سعید نفیسی (Saeed Nafisi) در تهران دیده به جهان گشود. او فرزند میرزا علی‌اکبر ناظم‌الاطباء و نواده‌ی حکیم نفیس بن عوض کرمانی (طبیب پرآوازه‌ی قرن نهم) است. نفیسی پس از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه، برای ادامه‌ی تحصیلات به سوئیس و فرانسه رفت. پس از بازگشت به ایران، در ابتدا به تدریس زبان فرانسه و سپس کار در وزارت فواید عامه ایران مشغول شد.

ترجمه‌ی کتاب «معالجه‌ی تازه برای حفظ دندان و دهان» اولین اثر سعید نفیسی به‌ شمار می‌رود که آن را در سال 1290 و تحت نام «ترجمه سعید بن ناظم‌الاطباء» به انتشار رسانید. نفیسی در سال 1297 نویسندگی در مجله‌ی دانشکده را آغاز کرد. او با روزنامه‌ها و مجلات بسیاری همکاری داشته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پیام‌ نو، ارمغان، نامه‌ی فرهنگستان، مردم‌شناسی، اطلاعات و… اشاره کرد. سعید نفیسی در سال 1308 به کار در وزارت فرهنگ مشغول شد و مدیریت مجلات فلاحت و تجارت، مجله‌ی ادبی پرتو و مجله‌ی شرق را بر عهده گرفت. در همان سال از طرف وزارت فرهنگ، به سمت استادی دانشگاه تهران منصوب شد و به عضویت فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز درآمد.

همکاری با دانشگاه‌های تهران، کابل و قاهره، بانک ملی ایران، رادیو ایران، مؤسسه‌ی مطالعات و تحقیقات تاریخی و نیز شخصیت‌های برجسته‌ای نظیر محمدتقی بهار، عباس اقبال آشتیانی، غلامرضا رشید یاسمی و عبدالحسین تیمورتاش از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای سعید نفیسی به شمار می‌روند. سعید نفیسی یکی از پرکارترین نویسندگان عصر حاضر محسوب می‌شود. از او بیش از 250 کتاب و 1000 مقاله به یادگار مانده است.

درباره کتاب

کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز، در میان تمامی منابع تاریخی، جامع‌ترین و کامل‌ترین اثر پژوهشی انجام‌شده درباره‌ی زندگینامه‌ی بابک خرمدین، رهبر مبارزان علیه خلفای عباسی، محسوب می‌شود. بابک خرم‌دین را با پایه‌گذاری یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌هایی که در سده‌ی دوم و سوم هجری برای خارج کردن ایران از زیر سلطه‌ی اعراب صورت گرفت می‌شناسند. جنبشِ بابک ابتدا از آذربایجان صورت گرفت اما به‌تدریج دامنه‌ی آن در تمام غرب و مرکز ایران گسترده شد. 20 سال طول کشید تا آنکه این جنبش به‌طور کامل سرکوب شود. سعید نفیسی در این کتاب به‌‌ تفصیل به‌ شرح مبارزات خرم‌دینان پرداخته‌ است. و از جنگ آنان با خلفای عباسی، اسارت و کشته شدن آنان و فرجام این جنبش سخن می‌گوید.

اگر به کتاب های تاریخی و خصوصا تاریخ کشورمان ایران علاقه‌مند هستید، کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز را تهیه و مطالعه کنید تا با زندگی‌نامه این مرد دلیر و شجاع بیشتر آشنا شوید.

کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز - دومو بوک

وزن 350 گرم
ابعاد 21 × 15 × 1.25 سانتیمتر
نوع جلد

شومیز

تعداد جلد

یک جلد

قطع

رقعی

نویسنده

سعید نفیسی

ناشر

انتشارات شاهدخت پاییز

تعداد صفحات

181

گروه سنی

بزرگسال

موضوع

تاریخی

شابک

9786226847179

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کالای مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب بابک خرمدین اثر سعید نفیسی انتشارات شاهدخت پاییز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کالاهای پیشنهادی