کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح

قیمت اصلی 420,000 تومان بود.قیمت فعلی 117,500 تومان است.

موجود

کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح

ویژگی‌های کتاب:

  • موضوع: تاریخی/زندگینامه
  • نویسنده: عباس اقبال آشتیانی
  • ناشر: نوید صبح
  • نوع جلد: گالینگور (جلد سخت)
  • قطع: رقعی

جهت خرید بیشتر از تعداد موجودی سایت پیام دهید

ارسال فوری به تمام نقاط کشور

فرصت 7 روزه بازگشت کالا

پشتیبانی 24 ساعته

ارسال رایگان سفارشات

بالای 350 هزار تومان

درباره نویسنده

عباس اقبال آشتیانی (Abbas Eqbal Ashtiani) در سال 1275 خورشیدی در شهر آشتیان از استان مرکزی متولد شد. فقط 14 سال داشت که بنا به دلایلی به‌ همراه‌ خانواده‌ به‌ تهران مهاجرت کرد. و تحصیلات خود را در مدرسه‌ی مخصوصی که برای شرکت گلستان بد، ادامه‌ داد. تنها سه‌ سال بعد وارد مدرسه‌ی معروف دارالفنون شد تا سرآغاز موفقیت‌های بیشتر وی شود. او یکی از بهترین دانش‌آموزان مدرسه‌ی دارالفنون بود و بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش نیز در همان مدرسه به عنوان معلم و همینطور مسئول کتابخانه‌ی عمومی معارف، مشغول به فعالیت شد.

موفقیتی که آشتیانی در مدرسه‌ی دارالفنون کسب کرد سبب شد تا از او برای تدریس در مجموعه‌ی آموزشی دارالمعلمین عالی نیز دعوت شود. دانشگاهی که‌ مختص تربیت معلم بود و عباس اقبال آشتیانی سال‌های طولانی در کسوت استاد و در کنار استادان مطرحی‌ چون‌ بدیع‌الزمان‌ فروزانفر، ملک‌الشعرای بهار، رضازاده‌‌ شفق‌ و محمود حسابی به‌ تدریس ادبیات، تاریخ و جغرافیا پرداخت.

اکثر منتقدین اقبال آشتیانی را یک تاریخ‌نگار می‌دانند. اما وی علاوه‌ بر تاریخ‌نگاری، یک پژوهشگر و نویسنده‌‌ی پرکار نیز بود و تاکنون در بخش تألیف، تصحیح و ترجمه‌ بیش از 50 کتاب و 100 مقاله از خود باقی گذاشته‌ است.

وی که به بیماری کلیوی مبتلا بود سرانجام به همین علت در تاریخ 21 بهمن‌ 1334 در شهر رم  و دور از وطن خود از دنیا رفت. پیکر او در آخرین روزهای اسفند همان سال در حرم حضرت‌ عبدالعظیم‌ و در مجاورت آرامگاه‌ علامه‌ قزوینی به‌ خاک سپرده‌ شد.

درباره کتاب

کتاب امیر کبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات شاهدخت پاییز، روایت زندگینامه‌ی میرزا محمدتقی‌ خان فراهانی معروف به «امیرکبیر» است. امیرکبیر از جمله افراد مهم و تاثیرگذار در تاریخ ایران محسوب می‌شود. و دیگر کسی نیست که این فرد تاثیرگذار را نشناسد.

امیرکبیر با شایستگی تمام و تلاش طاقت‌فرسای خود از سطوح پایین جامعه‌‌ به‌ صدر اعظمی دربار قاجاریه رسید. وی تلاش می‌کرد تا در دوران حضورش به عنوان صدر اعظمی دربار، با انجام کارهایی از جمله تاسیس مدرسه‌‌ی دارالفنون و یا مبارزه‌‌ با بهایی‌گری به ایران ویران‌ شده‌ی عصر قاجار کمک کند. امیرکبیر که صحنه‌ی شهادتش در حمام فین کاشان، بین عموم مردم ایران شناخته‌‌ شده‌ است. به مدت سه سال و سه ماه در سمت صدراعظمی ناصرالدین شاه فعالیت کرد. در نهایت به دلیل بدخواهی و کینه دشمنانی چون میرزا آغاسی یا دیگر رجال بی‌لیاقت قاجاری، ‌به دستور ناصرالدین شاه کشته شد.

اگر به کتاب های تاریخی و خصوصا تاریخ کشورمان ایران علاقه‌مند هستید، کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح، را از دست ندهید.

کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح -دومو بوک

کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح

وزن 500 گرم
ابعاد 22 × 15 × 2 سانتیمتر
نوع جلد

گالینگور

تعداد جلد

یک جلد

قطع

رقعی

نویسنده

عباس اقبال آشتیانی

ناشر

نوید صبح

نوع کاغذ

بالکی

تعداد صفحات

344 صفحه

گروه سنی

بزرگسال

موضوع

تاریخ ایران, زندگینامه, سیاسی

شابک

9786008626374

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کالای مرتبط

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب میرزا تقی خان امیرکبیر اثر عباس اقبال آشتیانی انتشارات نوید صبح”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کالاهای پیشنهادی